Deklaracja dostępności
Ogólne
Zespół Szkolno – Przedszkolny w Jadownikach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://psp2.zspjadowniki.pl
Data publikacji strony internetowej: 10.08.2024r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 12.08.2024r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- dokumenty PDF nie są dokumentami edytowalnymi,
- zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych,
- filmy nie posiadają napisów.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 13.11.2024r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Tomasz Wietecha, e-mail: zespol.jadowniki@brzesko.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 146633009. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzą 2 wejścia. Główne wejście od strony wschodniej, do części Szkoły Podstawowej od ul. Szkolna 7 (część A) i wejścia do części przedszkolnej budynku od ul. Szkolna 5 (część B)
Część A
Główne wejście do szkoły znajduje się od strony wschodniej bez schodów, zabezpieczone, otwierane przez portiera. Dodatkowe wejście od strony wchodniej dla osób korzystających w godzinach popołudniowych z hali gimnastycznej.
Portiernia znajduje się w holu naprzeciw wejścia głównego do budynku.
Gabinet Dyrektora i sekretariat znajduje się na parterze.
Przestrzenie komunikacyjne budynków są wolne od barier poziomych i pionowych. Nie ma wind. Dla osób na wózkach jest zapewniony dostęp do wszystkich korytarzy i pomieszczeń na wszystkich kondygnacjach budynku, tj. na parterze i na piętrze. Do dyspozycji schodołaz gąsienicowy, umożliwiający osobom na wózkach inwalidzkich bezpieczny transport po schodach.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny i dotykowy (tablice informacyjne, portier).
Na parkingu szkolnym znajduje się jedno miejsce parkingowe dla niepełnosprawnych.
Zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego (poinstruowani pracownicy portierni)
Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu.
Część B
Główne wejście do przedszkola znajduje się od strony wschodniej ze schodami, do dyspozycji po lewej stronie wejścia znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych z kratownic metalowych z poręczami, umożliwiający osobom na wózkach inwalidzkich bezpieczny podjazd. Drzwi są zabezpieczone, otwierane przez woźne oddziałowe lub przy użyciu karty magnetycznej. Dodatkowe wejście od strony zachodniej, bez schodów umożliwiające wyjście na boisko przedszkolne i plac zabaw.
Gabinet Wicedyrektora i sekretariat znajduje się na parterze, po lewej stronie od wejścia.
Przestrzenie komunikacyjne budynków są wolne od barier poziomych i pionowych. Nie ma wind.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny i werbalny (tablice informacyjne, informacje udzielone przez woźne oddziałowe),
Na parkingu przedszkolnym znajduje się jedno miejsce parkingowe dla niepełnosprawnych.
Zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego (poinstruowani pracownicy obsługi/ woźne oddziałowe)
Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu.